Cacao smoothie

Chocomelk heb ik nooit graag gedronken, noch koud, noch warm. Niet op de scouts, niet in de speeltuin of op school. Het was gewoon mijn ding niet. Deze smoothie met banaan en cacao heeft er veel van weg en raar maar waar vind ik deze overheerlijk. Ik drink hem alleen na het sporten en zie het als een ware beloning waar ik tijdens het sporten echt naar uit kan kijken!

Enkele weken geleden ontving ik een blender van Philips om uit te testen. Dit is de eerste smoothie die ik ermee maakte en was effectief beter dan mijn vorige! Er zaten altijd nog stukjes banaan in en dat was nu niet het geval!

Ingrediënten

°1 grote rijpe banaan
°plantaardige melk (rijstmelk, kokosmelk, amandelmelk, havermelk, …)
°2 eetlepels rauw cacaopoeder
°optioneel: eiwitpoeder voor extra proteïne na het sporten

Breek de banaan in stukjes en doe deze in de blender. Voeg dan de melk toe tot de stukjes onderstaan. Voeg tot slot het cacaopoeder (en het eventuele eiwitpoeder) toe en zet de blender op de hoogste stand. Schenk uit in een glas en werk eventueel af met hennepzaad. Smakelijk!

Zowel de banaan als het rauwe cacaopoeder bevatten veel magnesium. Magnesium is een mineraal dat ons lichaam voor bijna elk proces nodig heeft. Het helpt spieren en geest te ontspannen en ontstressen. Aangezien rauwe cacao het meeste magnesium van alle voedingsmiddelen bevat, zitten we hier zeker goed. Verder bevat rauwe cacao nog vele andere mineralen (zoals ijzer, koper, zink, …), veel vitamine C en veel antioxidanten. Ook verlaagt het de bloeddruk, de kans op hartklachten en remt het de eetlust. Zorgeloos genieten dus én de ideale after workout snack!